Translate

keskiviikko 24. kesäkuuta 2026

Pieniä ihmeitä

Juuri ennen juhannusta Indy kävi röntgenissä jotta tiedettiin etukäteen kuinka monta pentua on odotettavissa. Hyvä etten pyörtynyt kun eläinlääkäri onnitteli kahdeksasta tulokkaasta.

Indyn ja Moccan pienet mokkapalat valmistui 23.6. Synnytys sujui  nopeasti ja ongelmitta. Indy omaksui emon roolin samantien ja viihtyy nyt tiiviisti pentulaatikossa.  Narttuja tuli 6 ja uroksia 2.



maanantai 15. kesäkuuta 2026

Uuden edessä

Fionan menetys aiheutti erityisesti Fannyn kohdalla masennusta sitä kesti noin viikon ajan. Se vaan makoili ja oli innoton, piristyi kuitenkin omaksi itsekseen kun kavereita tuli käymään. Shanian käytöksessä en mitään erityistä huomannut. Kova ikävä on Fioa, onneksi on kuvamuistoja, videoita ja ennen kaikkea jälkikasvua useammassa polvessa.

Indyn mammaloma on alkanut, vielä masu kasvaa vaikka jo nyt se on aikamoinen pullevo. Pian käydään röntgenissä varmistamassa pentujen määrä, se tehdään synnytystä ajatellen.



Huikeita uutisia sain pelastuskoiraharrastus puolelta. Kasvattini Fendandos Humiko San suoritti PEKO-T 1-TULOS 273 pist. !! Albe ja Mari ovat ahkerasti treenanneet ja sehän tuloksissa näkyy. Lämpimät onnittelut koirakolle!


maanantai 25. toukokuuta 2026

Odotettavissa pennun tuoksuinen kesä

Moccan ja Indy treffasivat noin kuukausi sitten.  Merkkejä on ollut jo ilmassa nyt vielä  ultra vahvisti Indyn tiineyden. Mepä odotellaan nyt sitten useamman pienen  mokkapalan  kypsyvän pian juhannuksen jälkeen. Tarkemmin yhdistelmästä suunnitelmia sivulla.








maanantai 6. huhtikuuta 2026

Ahkerat koirakot

I-pentueen tyttösistä Indy ja Pipsa ovat käyneet ensimmäisissä virallisissa nosekisoissa. Tosca on avannut virallisen kisataipaleen rallytokon parissa. Upeaa, siitä se lähtee, onnittelut kaikille! 

Fanny on ollut Minnan projektikoirana, liittyen Minnan opiskeluun. Tuli myös mahdollisuus suorittaa Minnan ohjauksessa soveltuvuuskoe koira-avusteiseen toimintaan. Fanny suoritti kokeen hyväksytysti läpi häntä heiluen iloisesti ja reippaasti. Sitä ei haittaa vaikka oma ihminen ei ole ohjaamassa, pääasia on että pääsee tekemään.


Tässä Fanny Minnan kanssa Sove-kokeessa.

Rollaattori oli uutta ja sitä olisi voinut tutkia tarkemmin.

Läpi meni, hyväksytty tulos


Indyn juoksuja odotellaan kovasti alkavaksi.

maanantai 9. helmikuuta 2026

Kylmää kyytiä

Tänä talvena on puettu nuttua ja tossuja aivan kyllästymiseen asti. Pakkasen ollessa yli -10c° tassut nappaavat kylmyyttä ja kolmella jalalla pomppiminen on viesti että lämmintä tarvitaan. Hyvin pukeutuneena on paukkupakkasilla pärjännyt niin koirat kuin emäntäkin.

Fannyn alku vuoteen on kuulunut kaksi virallista laatikkoetsintä kisaa. Ensimmäinen tammikuussa jossa ei ainuttakaan 100p tulosta. Olin aivan ällistynyt kun saimme palkinnon huonolla tuloksella 50/4vp sij.3/19. Helmikuu Porvoon kisat meni hieman paremmin 75p/6vp sijoitus 7/19. Jätämme nyt talvikisat tältä erää ja panostetaan taas treenaamiseen. 

Nosetreenejä on ollut Indyn ja Pipsan kanssa ja lisäksi Fanny käy treenaamassa yhdessä uudessa ryhmässä. Indy ja Pipsa on hienosti edenneet nose hommissa ja pääsevät pian ensimmäisiin möllikisoihin.

Me odotetaan kesää kovasti. Pitkästä aikaa toivessa on pentue, tällä kertaa Indylle. Siitä enemmän tuolla suunnitelmissa sivulla.